بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

  • ۰
  • ۰

مربی بدنسازی

مربی بدنسازی

بسیاری از کسانی که ورزش بدنسازی را در طی سالیان متمادی پیگیری میکنند به این فکر خواهند افتاد که مربی گری را نیز دنبال کنند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این مقوله بپردازیم.

مربیگری در ورزش بدنسازی نیازمند کسب دانش، مهارت و تجربه کافی است. اساسا مربیگری برای ورزشکاران حرفه ای باب جدیدی از خلاقیت و بینش ورزشی را باز میکند. به دلیل ارتباطات زیادی که یک مربی با سایر شاگردانش دارد، میتواند تجربه های گرانبهایی را از آنان کسب نماید. هر مربی میتواند شیوه تدریس مختص به خود را داشته باشد. بعضی مربیان به صورت خصوصی و بعضی مربیان بصورت دسته جمعی جلسات آموزشی خود را برگزار میکنند.

مدرک مربیگری

مربیگری در ورزش بدنسازی همانند هر ورزش دیگری نیازمند قاعده های مختص به خود است. اولین گام برای تبدیل شدن به یک مربی بدنسازی کسب مدرک مربیگری درجه سه از هیئت بدنسازی استان مورد نظر می باشد. برای این منظور پس از گذراندن دوره های تخصصی مربی گری و همچنین گذراندن دوره کارآموزی بعنوان کمک مربی، آموزش های لازم را خواهید دید و برای گرفتن کارت مربیگری درجه سه آماده خواهید شد. برای فعالیت رسمی در این رشته داشتن این کارت الزامی است.

هر مربی بدنسازی میتواند در حوزه های مختلفی مشغول به کار شود. در زیر به برخی از فرصت های شغلی پیش روی یک مربی بدنسازی می پردازیم:

  • سالن های ورزشی خصوصی

  • سالن های ورزشی دانشگاه ها و مراکز آموزشی

  • مجموعه های ورزشی

  • مراکز ورزشی درمانی (حوزه سلامت)

  • مراکز ورزشی نظامی

آینده شغلی

با توجه به اینکه سبک زندگی بیشتر مردم روز به روز ماشینی تر میشود، تنها راه جبران این نقصان ورزش کردن است. بنابراین روزانه سرمایه های زیادی صرف ورزش خواهد شد. بنابراین میتوانیم مربیگری را شغلی آینده دار در عصر مدرن تلقی کنیم.

در هر زمینه شغلی ضمانت کسب درآمد به استعداد و اراده فرد بستگی دارد. در این حرفه نیز هر فردی با توجه به تلاش خودش پاسخ خواهد گرفت. پس اگر فرد مسیر درستی را بپیماید آینده روشنی در انتظار اوست.

آموزش و موفقیت

مسلما شما برای تبدیل شدن به یک مربی باید در زمینه سیستم های تمرینی، مواد غذایی و مکمل ها، نحوه صحیح اجرای حرکات و مواردی از این قبیل آشنایی داشته باشید. بهتر است به مدت تقریبی یک سال بعنوان کمک مربی در یک سالن ورزشی مشغول به کار شوید تا تجربه کافی را بدست آورید. برای افرادی که سایقه تمرینی بالایی دارند این مقدار میتواند به حدود سه ماه کاهش یابد. البته این زمان میتواند برای افراد مختلف با توجه به سطح فراگیری، کمی متفاوت باشد.

در این دوره کارآموزشی چه چیزهایی را خواهید آموخت؟

در ابتدا شما با کلیات ورزش بدنسازی آشنا خواهید شد. سپس اصول کار حرفه ای را به شما خواهند آموخت. در این حین شما میتوانید با برنامه نویسی برای مراجعان خود، کسب درآمد هم داشته باشید.

اما برای اینکه شما بتوانید در این حرفه موفق و پولساز باشید، باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • داشتن اطلاعات کافی در مورد مواد و مکمل های غذایی

  • داشتن اطلاعات کافی در بازاریابی و تبلیغات در حوزه بدنسازی

  • داشتن اطلاعات کافی در زمینه روانشناسی و داشتن روابط عمومی بالا در برخورد با مراجعان

  • به روز بودن و مطالعه مدرن ترین منابع روز جهان

بیمه

پس از دریافت کارت مربیگری شما مجوز کار در سایر مراکزی که در بالا به آنها اشاره کردیم را دارید. این مراکز عمومی هستند و لازم به ذکر است که برای کار در منازل و مربی خصوصی اجازه ای به شما داده نشده است. در عین حال قانون هم شما را از انجام این کار منع نکرده است. مگر در صورتی که شکایتی داشته باشید!

مربیگری به صورت مستقیم بیمه تامین اجتماعی ندارد ولی شما میتوانید با در نظر گرفتن بیمه مشاغل آزاد، بیمه خوداشتغالی تامین اجتماعی داشته باشید تا بعد از سه دهه بازنشسته شوید. لازم به ذکر است که سالن های ورزشی که برای آنها کار میکنید میتوانند شما را بیمه کنند.

درآمد مربی

مربیان با توجه به سبک کاری خود میتوانند درآمدهای متفاوتی داشته باشند. در این مقاله به درآمد مربیان مستقلی اشاره میکنیم که مالک سالن ورزشی که در آن کار میکنند نیستند. فرم های کاری این دسته از مربیان غالبا مانند یکی از حالت های زیر است:

  • مربی با حقوق ثابت

  • مربی شریک

  • مربی رایگان

  • مربی خصوصی

مربی با حقوق ثابت

یکی از راه های توافق با این دسته مربیان در نظر گرفتن حقوق ثابت برای آنان توسط مدیریت باشگاه است. این روش از معمول ترین روش های کاری مابین مربیان و سالن های ورزشی می باشد.

مربی شریک

برای مربیانی که تازه کار خود را آغاز کرده اند معمولا از روش شراکت در سود باشگاه استفاده میکنند. غالبا دلیل استفاده از این روش این است که مربی تمام انرژی خود را در جهت بهبود شرایط باشگاه گذاشته و روند دو سر برد پیاده شود. میزان این شراکت کاملا توافقی است و معمولا باید حداقل بین 10 تا 20 درصد درآمد باشگاه باشد. هزینه برنامه نویسی و شاگردان خصوصی نیز طبق توافق تقسیم خواهد شد.

مربی رایگان

روش بعدی مربی رایگان است. در این شیوه مربیان به صورت رایگان در سالن های ورزشی مشغول به کار میشوند. ولی در ازای فروش مکمل و یا برنامه نویسی برای شاگردانشان پول دریافت خواهند کرد. اما چنین مربیانی ساعات کاری مشخصی دارند که باید در آن زمان ها در سالن حضور داشته باشند.

مربی خصوصی

دسته آخر مربیان خصوصی هستند که با توجه به شهرتی که دارند، شاگردان خصوصی خود را در سالن های ورزشی تمرین میدهند. در این مورد به غیر از هزینه ای که شاگرد برای عضویت در سالن پرداخت میکند، مربی نیز هزینه ای جداگانه پرداخت خواهد کرد. طبق توافق با مدیر سالن مربیان میتوانند از اعضای باشگاه شاگرد خصوصی داشته باشند.

منبع:سایت تن آراتک

  • ۹۸/۱۲/۲۱
  • tanaratak fitness

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی