بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

  • ۰
  • ۰

چربی سوزی موضعی

آیا واقعا چربی سوزی موضعی واقعیت دارد؟

چربی سوزی موضعی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فعالیت های کمتر بشر در انجام بسیاری از کارها، انسان ها دچار چاقی و افزایش توده های چربی شده اند. سوالی که اغلب بسیاری از ورزشکاران و کسانی که به تازگی ورزش کردن و بدنسازی را شروع کرده اند، میپرسند این است که:

  • چطوری چربی سوزی موضعی کنم؟

  • من میخوام فقط چربی های پهلوم آب بشه و پاهام لاغر نشه!

  • میخوام صورتم توپر بمونه ولی شکمم صاف بشه!

و سوالات مشابهی از این دست که مطمئنا شما هم بسیار آن ها را شنیده اید.

چربی سوزی موضعی وجود ندارد!

موضوعی که امروز قصد داریم به آن اشاره کنیم این است که ما اساسا چیزی بنام چربی سوزی موضعی نداریم. یعنی اینکه چربی سوزی در یک ناحیه مشخص و تنها در همان ناحیه امکان پذیر نیست. به روز ترین تحقیقات علمی گواه این امر است که چربی در هیچ نقطه از بدن را نمیتوان با هیچ حرکت یا دستگاه بدنسازی هدف گرفت و آن را از بین برد.

نتایج تحقیقات

اخیرا یک تحقیق جامع در ایالت متحده آمریکا در این مقوله انجام گرفت. به این صورت که افرادی را جمع کردند و طی مدتی مشخص از آنها خواستند با هدف گیری در ناحیه شکم، تمرینات با دستگاه بدنسازی دراز نشست را انجام دهند. به گروهی دیگر نیز حرکت تک پا را تجویز کردند. به این صورت که طی مدتی معلوم فقط به یکی از پاهایشان تمرین میدادند. نکته ای که از این تحقیق استخراج شد این بود که بعد از چند ماه متوجه شدند که  هیچ تغییری در چربی شکم این افراد و هیچ تفاوتی بین چربی دو پای آن ها اتفاق نیفتاده است.

چربی سوزی موضعی

فکر میکنید علت چیست؟

بدن هر کدام از ما حاوی یک سری منابع چربی در سرتاسر خود می باشد. این منابع چربی در بدن ما در یک ناحیه خاص جمع نشده اند و پراکنده هستند. زمانی که شما ورزش میکنید و یا یک رژیم غذایی را دنبال میکنید، اگر میزان کالری که بدن احتیاج دارد بیشتر از کالری مصرفی شما باشد، در آن صورت بدن به سراغ منابع چربی می رود. زمانی که فرمان چربی سوزی صادر می شود، پیام رسان ها و آنزیم های فعال کننده در بدن آزاد شده و داخل جریان خون به گردش در می آیند و در سرتاسر بدن به گیرنده های سلول های چربی میچسبند و منجر به آزاد شدن چربی می شوند.

چربی هایی که طی این فرآیند آزاد می شوند در خون به جریان در می آیند و به سلول هایی میروند که به انرژی نیاز دارند. بنابراین میسوزند و از بین میروند.

پس این چربی ممکن است از هر جایی از بدن شما آزاد شود. ممکن است این چربی از بازوها آزاد شود و در عضلات پا در هنگام دویدن بسوزد. پس میتوان گفت لزوما جایی از بدن که چربی را آزاد میکند، همان جایی نیست که آن را میسوزاند!

حالا ممکنه براتون سوال پیش اومده باشه کجای بدن چربی بیشتری آزاد میکنه؟

اینکه کجای بدن ما میتواند چربی بیشتری آزاد کند و کجا کمتر، بستگی به میزان سلول های چربی اون ناحیه و حساسیتشان و کلی فاکتور دیگر دارد. یک سری از عوامل در این زمینه عمدتا تحت تاثیر ژنتیک شماست.

مهمترین نکته امروز این است:

شما با تمرین کردن و رعایت تغذیه فقط میتوانید میزان دخل و خرج کالری بدنتان را تغییر دهید. در نهایت آن میزان چربی که قرار است بسوزد و اینکه چقدر باشد و از کجا باید بسوزد را بدن شماست که کنترل میکند. شما میتوانید با تمرینات هدفمند و برای مثال عضله سازی در یک ناحیه خاص، آن ناحیه را اصطلاحا سفت تر کنید. ولی نمیتوان چربی سوزی در آن ناحیه را تغییر داد.

وسواس در تمرین کردن و انتظارات نابجا از تمرینات می تواند سرعت رشد شما را کاهش دهد. سعی کنید با تمرکز بالا تمرینات را انجام داده و کار با دستگاه بدنسازی را به درستی یاد بگیرید. عوامل زیادی در چربی سوزی دخیل هستند. بهتر است با مطالعه بیشتر در این زمینه آگاهی خودمان را بالاتر ببریم تا سریعتر به نتیجه دلخواهمان برسیم.

منبع:سابت تن آراتک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی