بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

  • ۰
  • ۰

نوشابه رژیمی سرطان زاست؟

نوشابه رژیمی سرطان زاست؟

واقعیت یا دروغ؟

نوشابه رژیمی سرطان زاست؟

نوشابه رژیمی

همیشه اولین چیزی که در مورد نوشیدنی هایی همچون نوشابه و همچنین نوشابه های رژیمی مطرح میشود این است که نوشابه رژیمی سرطان زاست؟

نوشابه های رژیمی حاوی نوعی شیرین کننده مصنوعی به نام آسپارتام می باشند. طی سالیان تحقیقات زیادی بر روی این شیرین کننده انجام گرفته است. خیلی ها معتقدند آسپارتام سرطان زاست.

در این بخش قصد داریم تا کمی به بررسی نتایج تحقیقات و جمع بندی در این زمینه بپردازیم. اگر بخواهیم که به طور کاملا خلاصه در یک مقاله به این نتایج بپردازیم میتوانیم به موارد زیر اشاره ای مختصر داشته باشیم.

حدود دو دهه است که مصرف آسپارتام بعنوان یک شیرین کننده مصنوعی مجاز اعلام شده است. بررسی ها در طول این بیست سال این ماده بر روی طیف وسیعی از موجودات آزمایشگاهی، کودکان و حتی افراد دیابتی تست شده است و هیچ گونه مشکلی حتی در مصرف دوزهای بالا نیز ثبت نگردیده است.

همچنین هیچ گونه مشکلی از بابت دریافت فرآورده های آسپارتام (شامل موارد زیر) که بصورت روزانه از سایر مواد غذایی نیز دریافت میشوند هم مشاهده نشده است. فرآورده هایی نظیر:

  • متانول

  • آمینو اسیدهای آسپارتات

  • فنیل آلانین

نوشابه رژیمی سرطان زاست؟

نتایج تحقیقات قابل استناد

در زیر به ذکر برجسته ترین نتایج بدست آمده از تحقیقاتی که در این سال ها بدست آمده است اشاره میکنیم:

  • شیرین کننده آسپارتام هیچ گونه ارتباطی به مشکلات سردرد و تشنج و سایر حساسیت های عنوان شده از سوی مخالفان آن ندارد.

  • اسپارتام نسبت به سایر افزودنی هایی که روزانه از مواد غذایی دیگری وارد بدم ما میشوند دارای شاخص سلامت بالاتری می باشد.

  • آسپارتام بی خطر است و منجر به سرطان نمی شود!

  • مصرف آسپارتام تنها در حالت های خاص مانند اختلالات ژنتیکی نباید مورد استفاده قرار گیرد.

در آزمایش دیگری نیز مشاده شد که مصرف این شیرین کننده در دوزهای به شدت بالا میتواند منجر به بروز سرطان شود. ولی این دوز به حدی بالاست که تصور آن میتواند خنده دار باشد. فکر کنید یک فرد در یک روز معادل 1300 قوطی نوشابه رژیمی مصرف کند و تازه در این حالت شاید سرطان بگیرد.

یافته ها حاکی از آن است که حتی مصرف بیش از 13 قوطی نوشابه رژیمی در روز نیز نه تنها آسیب زا نبوده بلکه برای جنین نیز خطر آفرین نیست!

نتیجه گیری تمام این تحقیقات این است:

هیچ گونه تردید و نگرانی در مورد مصرف آسپارتام و فرآورده های مربوط به آن در دوز هایی که در بالا به آن ها اشاره شد وجود ندارد و این ماده بی خطر است.

البته همیشه باید بدانیم که نتایج تحقیقات علمی هیچ گاه قطعیت ندارند. در علم هیچ پرونده ای بطور کامل بسته نمیشود و اساسا هیچ مقوله ای در زندگی قطعیت ندارد. به این معنی که هیچ گاه نمیتوانیم با اطمینان صد در صد بگوییم که آسپارتام بی خطر است. همیشه باید کمترین احتمال را در نظر داشته باشیم. بهتر است در اینجا در جواب این سوال که نوشابه رژیمی سرطان زاست؟ عنوان کنیم که محققین تاکنون هیچ گونه اثرات منفی برای این شیرین کننده و فرآورده های مربوط به آن پیدا نکرده اند.

مافیا و دست های پشت پرده؟

نوشابه رژیمی سرطان زاست؟

همه میدانیم که وقتی صحبت از منافع غول های صنعت به میدان می آید داستان میتواند کمی متفاوت رقم زده شود. کمپانی های چند ملیتی میتوانند با برقراری شرایطی نتایج را به نفع خودشان رقم بزنند. همه میدانیم که پول به دنبال خود فساد را به همراه دارد. باید این احتمال را داد که این فساد در نتایج تحقیقات علمی و همچنین تبلیغات تلویزیونی و طرح این سوال که آیا نوشابه رژیمی سرطان زاست؟ اثر گذاشته باشد. حداقل در این مرحله میتواند به عنوان یک احتمال مورد بررسی قرار گیرد. همانطور که گفتیم هیچ وقت هیچ چیز قطعیت ندارد. همین موضوع میتواند تشخیص تحقیقات واقعی از تحقیقات سفارشی را کمی مشکل کند.

اما مگر این آزمایش ها و تحقیقات در طی چندین دهه بدست نیامده است؟

یعنی تمام متخصصین در طول این سالیان از سراسر جهان، تمام دانشگاهیان، تمام آزمایشگاه ها، تمام مراکز و مجله های حوزه سلامت رشوه گرفته اند تا خبر از بی خطر بودن آسپارتام بدهند؟

کاملا بعید بنظر می رسد. از این جهت که توطئه در این سطح عملا نشدنی است و امکان پذیر نمی باشد. زیرا اگر امکان پذیر بود توسط شرکت ها و غول های صنعت قند و شکر در تایید نوشابه های معمولی اجرا میشد و نه صنایع رژیمی در تایید آسپارتام.

برخی افراد این احتمال را مطرح میکنند:

بی خطر نشان دادن نوشابه های رژیمی، توسط صنایع قند و شکر و شرکت های تولیدکننده نوشابه انجام میگیرد تا آن ها فروششان را حفظ کنند و با جایگزین کردن نوشابه های رژیمی در چرخه تولید باقی بمانند!

این احتمال منطقی نیست زیرا همان محققینی که با منتشر کردن کلی مقاله اسپارتام را بی خطر معرفی میکنند، همزمان به ضررهای مربوط به نوشابه ها نیز چندین برابر تاکید دارند.

در نظر داشته باشید برای کسانی که بطور کلی با مصرف قندهای مصنوعی مخالفند و سبک زندگی طبیعی را در پیش گرفته اند حذف کردن نوشابه از رژیم غذایی کاملا درست و منطقی است. بنابراین این سوال که آیا نوشابه رژیمی سرطان زاست؟ دیگر با بله پاسخ داده نمیشود.

نوشابه رژیمی سرطان زاست؟

نتیجه گیری:

باید سبک زندگی خود را انتخاب کنیم. ما تصمیم میگیریم که قند مصنوعی مصرف کنیم یا نه. اگر تصمیم به حذف قند مصنوعی از رژیم غذایی دارید باید نوشابه را بطور کامل ار رژیم غذایی خود کنار بگذارید. اما اگر خوردن نوشابه را انتخاب کرده اید حتما نوع رژیمی آن را مصرف کنید.

تندرست و موفق باشید!

تن آرا تک

نوشابه رژیمی سرطان زاست؟منبع:سایت تن آراتک

  • ۹۹/۰۲/۲۴
  • tanaratak fitness

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی