بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

بدنسازی

معرفی محصولات بدنسازی تن آراتک

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ورزش بانوان

سابقه ورزش کردن در بانوان کشورمان طولانی نیست. در سال های اخیر تمرکز امر ورزش، به مرور از روی آقایان به سمت بانوان در حال جابجایی است. از این رو مطالعه در مورد تجهیزات مختص سالن های ورزشی بانوان برای مدیران باشگاه ها حائز اهمیت است.

در این مقاله به بررسی تجهیزات مناسب بانوان در سالن های ورزشی میپردازیم. برای مدیرانی که ممکن است تجربه کافی برای انتخاب تجهیزات مناسب نداشته باشند، خواندن این مقاله و مقالات مرتبط را توصیه میکنیم.

مقالات مرتبط: راهنمای خرید دستگاه بدنسازی نحوه تجهیز باشگاه بدنسازی

بررسی اولیه

مدیران سالن های ورزشی بانوان باید استراتژی خاصی در هنگام خرید دستگاه بدنسازی اتخاذ کنند. نیازهای سالن های بدنسازی بانوان اندکی با یک باشگاه مردانه متفاوت است. البته هر دوی آنها اشتراک های زیادی دارند، به این صورت که خیلی از سالن های ورزشی بصورت همزمان در دو شیفت جداگانه پذیرای هر دو قشر بانوان و آقایان هستند. اما باید برای تجهیزات بانوان نکاتی را مد نظر قرار داد.

باید بررسی شود که با توجه به طیف وسیع ورزش هایی که در سالن بانوان پیاده سازی میشوند، کدامیک از تجهیزات موجود در بازار پر مصرف تر هستند. در زیر به برخی تجهیزات مناسب بانوان که غالبا پر مصرف ترند اشاره ای مختصر میکنیم. شما میتوانید با کلیک بر روی هر یک از اسامی، به صفحه جداگانه مختص به هر دستگاه بدنسازی بروید. در آن صفحه میتوانید با کارکرد وسیله و جزئیات دقیق آن آشنا شده و همچنین نحوه استفاده از آن را بصورت رایگان دریافت کنید.

  • اسمیت
  • هاگ پا
  • پرس پا
  • زیر بغل قایقی
  • پرس سرشانه
  • پرس سینه هالتر
  • پرس بالا سینه هالتر
  • جلو بازو لاری
  • نیمکت تخت
  • دستگاه شکم
  • نکته آخر

    در کنار تمام این دستگاه ها میتوانید دستگاه های هوازی را نیز تهیه کنید. همچنین در صورتی که ورزش هایی مانند ایروبیک نیز در سالن اجرا میشوند می بایست تجهیزات جانبی شامل استپ، باندهای کشی، دمبل و سایر وزنه ها را نیز تهیه نمایید.

    همیشه باید به یاد داشته باشید که هیچ محدودیتی برای تعداد دستگاه های بدنسازی یک سالن ( مردانه و زنانه) وجود ندارد. در صورتی که محدودیت هایی شامل محدودیت مالی و فضا ندارید، میتوانید تا سرحد امکان سالن خود را تجهیز کنید. اما در غیر اینصورت می بایست حداقل نیاز های ورزشکاران خود را تامین کنید.

    مشاوران ما در دپارتمان خدمات مشتری تن آرا تک همه روزه آماده شماره رایگان به شما هستند. در صورتی که در زمینه خرید دستگاه بدنسازی هرگونه سوال و یا ابهامی دارید با ما تماس بگیرید.

  • منبع:سایت تن آراتک

  • tanaratak fitness
  • ۰
  • ۰

مقدمه

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به تاریخچه وسایل و تجهیزات بدنسازی در کشورمان داشته باشیم خواهیم دید که ایران در 4 دهه گذشته با فقدان شدید تجهیزات مدرن بدنسازی دست و پنجه نرم میکرده است. در آن سال ها نه تنها واردات دستگاه های بدنسازی به داخل کشور کم بود، بلکه بخش تولید داخلی هم برای تجهیز سالن های ورزشی حرفی برای گفتن نداشت. نتیجه تمام این اتفاقات منجر به این شده بود که ورزشکاران آن دوره با مشکلات زیادی سر و کله بزنند و برای کسب مقام در مسابقات بین المللی رنج زیادی را تنها به دلیل نبود امکانات متحمل شوند.

امکانات پایین

عکس های به جا مانده از آن دوره نشان دهنده عشق ورزشکاران به حرفه بدنسازی است. زیرا آن ها با به کار گیری خلاقیت خودشان سعی در ساخت تجهیزات منحصربفردی میکردند. حتی گاها با بکارگیری ماشین آلات فرسوده و تلفیق فلزات با هم در کارگاه های جوشکاری، دست به تولید دستگاه هایی مشابه نمونه های خارجی میزدند.

دوره جدید

پس از انقلاب تا چندین سال فعالیت باشگاه های بدنسازی بسیار کمرنگ شده بود. در اوایل دهه هفتاد بود که سالن های بدنسازی با از سرگیری مجدد فعالیتشان، نقطه عطفی را در واردات و تولید تجهیزات بدنسازی رقم زدند. در آن سال ها تولیدات تجهیزات بدنسازی در تهران آغاز شده بود و کارگاه هایی با تولیدات تجهیزات ابتدایی بدنسازی سعی در تجهیز باشگاه های ورزشی کرده بودند.

رقابت تولیدات داخلی

قبل از شروع تولیدات انبوه تجهیزات بدنسازی در داخل کشور، آهنگرانی که سفارشات جزئی از مشتریانشان دریافت میکردند، این کار را بدون الگو انجام میدادند. اما در همان سال های ابتدایی دهه هفتاد با رونق گرفتن کارگاه های تولیدی تجهیزات بدنسازی، این وسایل رفته رفته مدرن تر شدند. تا اینجا که امروز به قدرت میتوان گفت که تولیدات داخل ایران به راحتی توانایی رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارند. باید توجه داشت که با توجه به اینکه ورزش بدنسازی در ایران دنبال کنندگان زیادی دارد، سرمایه گذاری در این حرفه امری بسیار سود آور است.

دوراهی انتخاب

معمولا خریداران دستگاه های بدنسازی همیشه بین دوراهی انتخاب تجهیزات داخل و یا وارداتی قرار میگیرند. امروزه واردات تجهیزات چینی در بازار ایران به وفور دیده میشود. تجربه نشان داده است که غالبا چنین تجهیزاتی با عمر مفید پایینی که دارند، موجب صرف هزینه بیشتر برای مدیران باشگاه ها میشوند. از طرف دیگر خدمات پس از فروشی که تولیدات داخلی دارند، به مراتب کفه ترازو را به سمت انتخاب وسایل داخلی سنگین تر میکند.

ما در مقالاتی جداگانه به بررسی دقیق تر این موضوع پرداخته ایم. پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

راهنمای خرید دستگاه بدنسازی | راهنمای تجهیز باشگاه بدنسازی

در صورتی که در زمینه خرید دستگاه بدنسازی هرگونه ابهام یا سوالی دارید با ما تماس بگیرید. مشاوران ما در دپارتمان خدمات مشتریان تن آرا تک همه روزه آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان به شما هستند.

تندرست و پیروز باشید

منبع:سایت تن آراتک

  • tanaratak fitness
  • ۰
  • ۰

هدف گذاری

دکتر روستا ( پدر علم بازاریابی ایران) در یکی از مصاحبه های خود حول بازاریابی یک جمله زیبا عنوان میکنند که : هوس را به هدف تبدیل کنید. شما بعنوان مدیر یک سالن ورزشی باید در ورزشکاران خود ایجاد انگیزه کنید. چگونگی ایجاد انگیزه در یک فرد با تعیین هدف آغاز میشود. نه تنها در ورزش بلکه در کلیه امور روزمره زندگی ، تا زمانی که ما هدفی برای انجام یک کار نداشته باشیم ، مسیری مشخص برای به سرانجام رساندن آن نخواهیم داشت. زمانی میتوانیم راه را به روشنی ببینیم که در مرحله اول هدفی داشته باشیم.

بنابراین سعی کنید که با مشاوره به متقاضیانی که به باشگاه شما مراجعه میکنند ، برایشان هدفی مشخص تعیین کنید. در مرحله بعد برای این هدف باید مدت زمانی مشخص و معقول در نظر بگیرید. برای مثال ورزشکارانی که قصد کاهش وزن دارند باید دقیقا معلوم شود که چه مقدار کاهش وزن و در طی چه مدت زمانی مد نظرشان است. سپس با بررسی کارشناسی مسیری برای به سرانجام رسیدن آن تعریف شود.

پیگیری

گام بعدی برای انجام این ایده تعهد و پایبندی است. شما بعنوان مدیر یک سالن باید از کارکنان خود بخواهید تا پایبندی ورزشکاران به مسیر تعیین شده را مورد ارزیابی قرار دهند. مربیان میتوانند با به یادآوری برنامه های تعیین شده برای هر ورزشکار ، به آنان باید ها و نبایدهای لازم را گوشزد کنند.

با این ایده شما بصورت ناخودآگاه به ورزشکاران خود این اطمینان را میدهید که مورد ارزش قرار گرفته اند و اصل مهم مشتری مداری را نیز رعایت نموده اید. بنابراین هر ورزشکار با تبلیغ سالن ورزشی شما به دوستانش ، در توسعه هر چه بیشتر باشگاه کمک خواهد کرد.

رقابت سالم بین ورزشکاران

راهکارهای بسیار زیادی برای ایجاد رقابت بین ورزشکاران یک باشگاه وجود دارد. قبلا در مقالاتی جداگانه به چند مورد از آن ها اشاره ای مختصر داشته ایم.

مقاله مرتبط: توسعه باشگاه بدنسازی

بانک اطلاعاتی

در این مقاله به بررسی یک ایده جالب دیگر میپردازیم. میتوانید یک بانک اطلاعاتی ساده برای ورزشکاران خود تهیه کنید. بدین صورت که اطلاعات فیزیکی و برنامه تمرینی هر ورزشکار را درون آنها بایگانی کنید. سپس روند پیشرفت هر ورزشکار را ماه به ماه برای اون ثبت کرده و این اطلاعات را در اختیار همه قرار دهید. برای این منظور میتوانید از یک بورد در سالن استفاده کنید. همچنین میتوانید برای ساده سازی این اطلاعات را در نرم افزار اکسل وارد کنید و به راحتی برای هر ورزشکار نمودار پیشرفت ترسیم کنید. سپس این نمودار ها را به همراه اسامی هر ورزشکار بر روی برد باشگاه به نمایش بگذارید. برای باشگاه هایی که متقاضیان زیادی دارند استفاده از LCD برای نشان دادن پیشرفت مشتریان توصیه میشود. با این کار هر ورزشکار در فاز رقابتی با سایرین قرار میگیرد و ناخودآگاه خود را ملزم به اجرای منظم تمرین و رسیدن به هدف تعیین شده میکند.

فراموش نکنید که اگر میخواهید در کورس رقابت با سایر باشگاه ها باقی بمانید باید مدرن رفتار کنید. مشتریان شما باید بدانند که از طرف شما مورد ارزش قرار گرفته اند. بنابراین  با پیاده سازی این ایده های جذاب ، رقبای خود را پشت سر خواهید گذاشت.

 

سایت و فضای مجازی

امروزه استفاده از اینترنت در بین مردم رواج بسیار زیادی دارد. کمتر کسی پیدا میکنید که یک گوشی هوشمند نداشته باشد و روزانه از اینترنت استفاده نکند. بنابراین در کنار ایده پردازی درون باشگاه باید در اینترنت نیز سرمایه گذاری زیادی کنید.

در صورتی که سرمایه شما اجازه میدهد باید یک سایت برای باشگاه خود راه اندازی کنید. با این کار اعتبار سالن بدنسازی شما نسبت به قبل غیر قابل مقایسه خواهد بود. اصل اول برندسازی برای هر شرکت و یا کسب و کاری راه اندازی یک سایت اینترنتی است.

فعالیت دائم سایت و فضای مجازی

باید بدانید که تنها راه اندازی یک سایت برای شما مشتری به دنبال نخواهد داشت. برای مثال موتورخانه یک ساختمان را در نظر بگیرید. برای تامین گرمایش و سرمایش یک ساختمان راه اندازی موتورخانه (یا پکیج) الزامی است. اما تنها راه اندازی آن کافی نخواهد بود. هر موتورخانه ای که مسئول تعمیرات و نگهداری نیاز دارد تا با مدیریت صحیح آن از خرابی تجهیزات گران قیمت جلوگیری کند.

سایت شما نیز دقیقا حکم همان موتورخانه را دارد که به یک نگهدارنده نیاز دارد. شما باید برای مشتریان خود تولید محتوای جذاب داشته باشید. تولید محتوا برای یک باشگاه بدنسازی میتواند حول مقالاتی از قبیل :

و مواردی از این قبیل باشد. در کنار آن باید برای فعالیت خود در سایر پلتفرم های فضای مجازی نیز برنامه ریزی کنید ، مانند : اینستاگرام و سایر شبکه های نظیر آن.

در نهایت امیدواریم با پیاده سازی چنین ایده هایی باشگاه شما روز به روز توسعه بیشتری داشته باشد. رونق بیشتر یک سالن ورزشی مستلزم طراحی ایده های مدرن است.

تندرست و پیروز باشید.

منبع:سایت تن آراتک

 

  • tanaratak fitness
  • ۰
  • ۰

اهمیت تجهیزات جانبی بدنسازی

مدیران باشگاه های بدنسازی در هنگام خرید دستگاه بدنسازی همیشه بیشترین توجه را معطوف به کیفیت دستگاه های خریداری شده میکنند. این امر کاملا منطقی و طبیعی است. اما تاحالا به این نکته دقت کرده اید که بیشترین لوازمی که ورزشکاران با آن ها سر و کار دارند تجهیزات جانبی است؟

وسایلی که از آنها بعنوان تجهیزات جانبی نام میبریم شامل موارد زیر هستند:

  • انواع نیمکت

  • هالتر

  • دمبل

  • صفحه های وزنه

  • کش ها و طناب ها

  • گیره های هالتر

  • تی آر ایکس

  • انواع توپ های مورد استفاده و سایر تجهیزاتی از این قبیل

روانشناسی کیفیت تجهیزات

همانطور که میدانید این وسایل در درجه اول مورد توجه قرار نمیگیرند. اما کیفیت بالای آن ها میتواند سطح تمرینات را بالاتر برده و به ورزشکاران حس بهتری را منتقل کند. مسلما ورزشکاری که به سالن شما مراجعه میکند در کنار مقایسه دستگاه های مورد استفاده در باشگاه شما ، سایر تجهیزات جانبی را نیز مد نظر قرار میدهد. بنابراین اگر به دنبال مشتریان متعهد به باشگاهتان هستید هیچگاه از کیفیت تجهیزات مورد استفاده غافل نشوید.

خلاقیت مربیان

باشگاهی که تجهیزات جانبی بدنسازی بیشتری را در خود جای میدهد ، به ورزشکاران خود طیف وسیع تری از انتخاب نوع تمرین را ارائه میدهد. بنابراین مربیان شاغل در سالن شما میتوانند در طراحی برنامه های تمرینی ، خلاقانه تر عمل کنند.

همانطور که احتمالا تجربه کرده اید ، مربیان مدرن بدنسازی امروزه به دنبال پیاده سازی ایده های جذاب تر نسبت به گذشته در زمینه طراحی تمرینات هستند. این امر نیازمند ایجاد بستری برای بروز توانمندی آن هاست. با تهیه دستگاه های بدنسازی با کیفیت در کنار تجهیزات جانبی مدرن میتوانید این امکان را برای آنان فراهم کنید.

مشاوره رایگان

چنانچه قصد تجهیز سالن ورزشی را دارید و سوالاتی در این زمینه برایتان مطرح شده است جای نگرانی نیست. متخصصین و مشاوران ما در دپارتمان خدمات مشتری تن آرا تک همه روزه و در ساعات اداری آماده شنیدن صدای شما هستند. میتوانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

تن آرا تک بعنوان تولید کننده تجهیزات مدرن بدنسازی همواره آماده خدمت رسانی در زمینه تجهیز سالن های ورزشی می باشد. هر یک از دستگاه های تولید شده بصورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفته اند. شما میتوانید با مراجعه به صفحه مجزای هر محصول ، بصورت تخصصی با آن آشنا شده  و کارکرد و نحوه صحیح کار با آن را برای ورزشکاران به اشتراک بگذارید.

منبع:سایت تن آراتک

  • tanaratak fitness
  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری

زمانی که شخصی تصمیم به سرمایه گذاری در حیطه ورزش و احداث یک باشگاه بدنسازی میکند ، در درجه اول می بایست شاخصه های کلی اقتصادی این سرمایه گذاری را بطور کامل ارزیابی کند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی دقیق تر این موضوع به رونق و سود دهی بیشتر مدیران باشگاه ها کمک کنیم.

سرمایه گذار در حیطه ورزش باید متقاضیان خود را بشناسد. ورزشکاران و علاقه مندان به حوزه سلامت مخاطبان اصلی او هستند. سرمایه گذار باید نیازهای اساسی این مخاطبان را استخراج کرده و برای رفع آنها برنامه ریزی کند. این رفع نیاز با میزان سرمایه اولیه رابطه ای مستقیم دارد. مدیر باشگاه باید انتظارات بازگشت سرمایه خود را روی کاغذ آورده و دقیقا مشخص کند که به چه میزانی انتظار بازگشت سرمایه اش را دارد. در مرحله بعد است که با بررسی شرایط حقیقی جامعه و دیگر فاکتورهای اثرگذار ، میزان بازگشت سرمایه محاسبه خواهد شد.

ملزومات اصلی

همانطور که همه میدانیم ملزومات اولیه برای احداث یک باشگاه شامل موارد زیر است :

شناخت مخاطب

مخاطبانی که به باشگاه بدنسازی مراجعه میکنند غالبا دو دسته اند. دسته اول ورزشکاران حرفه ای هستند که مشتریان ثابت تلقی میشوند. دسته دوم ورزشکاران مبتدی و متوسط هستند که معمولا برای گذراندن اوقات فراغت ورزش میکنند. میانگین سنی مورد انتظار برای هر دو دسته چیزی بین 16 تا 70 سال است.

محاسبه سود

بطور کلی سرمایه گذاری در حیطه باشگاه بدنسازی زمانی موفق تلقی میشود که بعد از گذشت پنج سال از احداث باشگاه ، میزان سود خالص برگشتی بیشتر از 30 درصد باشد. در این حالت مدیر باشگاه میتواند روی آینده کاری سالن ورزشی  حساب ویژه ای باز کند.

البته عوامل زیادی در بازگشت سرمایه در این حیطه تاثیر گذار هستند. در ادامه این مقاله به بررسی آن ها میپردازیم.

با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در بازگشت سرمایه

مکان باشگاه

یکی از عوامل تاثیرگذار در بازگشت سرمایه اولیه جانمایی جغرافیایی سالن ورزشی است. موردی که شاید در وهله اول خیلی مهم تلقی نشود. اما به شدت مهم است. برای ورزشکارانی که سالن شما را بعنوان جایی برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب میکنند دسترسی به سالن بسیار اهمیت دارد. علاوه بر دسترسی به سالن ، امکانات و به روز بودن ساختمان باشگاه خیلی اثرگذار خواهد بود. توجه به دکوراسیون و چیدمان وسایل و مواردی از قبیل تهویه و نظم سالن از نکات مهم برای انتخاب یک باشگاه بدنسازی است.

دستگاه بدنسازی

ما بارها در مقالاتی جداگانه از اهمیت مدرن بودن دستگاه های بدنسازی در بازگشت سرمایه احداث باشگاه گفته ایم. به جرات میتوان گفت توجه به کیفیت دستگاه های بدنسازی انتخابی ، مهم ترین عامل برای رشد یک باشگاه بدنسازی است. یک سالن ورزشی حتی اگر دسترسی مناسبی هم نداشته باشد ، تا زمانی که از دستگاه های مدرن و به روز استفاده میکند مشتریان خودش را دارد و میتواند بازگشت سرمایه را در همان سال ابتدایی احداث تجربه کند. همیشه به یاد داشته باشید که ورزشکاران در درجه اول به دنبال تجهیزات با کیفیت هستند و در مرحله بعد است که به سراغ فاکتورهای دیگر می روند.

کارکنان سالن

اگر به فکر حفظ مشتریان خود هستید ، تا میتوانید برای استخدام کارکنان باشگاه وسواس به خرج دهید. کارکنان باید با اصول اولیه آداب معاشرت آشنا باشند. باید روش های مشتری مداری را بشناسند. هدف اصلی شما بازگشت سرمایه است و این امر تنها با در نظر گرفتن حقوق مخاطبان شما مهیا میشود. بنابراین تا میتوانید بر روی نیروهای انسانی خود کار کنید و بهترین ها را استخدام نمایید.

تندرست و موفق باشید

منبع:سایت تن آراتک

  • tanaratak fitness
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • tanaratak fitness
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • tanaratak fitness